・We examine the audiovisual experience in virtual reality (VR) service context that enables a more effective interaction between a user immersed in a virtual environment (VE) and an avatar as a store staff.
・The phenomenon showed in this study is similar to the “foot-in-the-door” phenomenon in which small unconscious consent (i.e., allowing a sound image to intrude on one’s personal space) leads to an improvement in the evaluation of the other person (i.e., the rapport with another person).
・The techniques proposed in this paper, such as the positional difference between the sound and visual images, significantly improve the value of the service experiences obtained through interaction with others in VE.
-
Archives
- 2024年11月
- 2024年10月
- 2024年8月
- 2024年7月
- 2024年6月
- 2024年2月
- 2024年1月
- 2023年12月
- 2023年11月
- 2023年10月
- 2023年9月
- 2023年6月
- 2023年5月
- 2022年12月
- 2022年11月
- 2022年8月
- 2022年6月
- 2022年5月
- 2022年4月
- 2022年3月
- 2022年2月
- 2022年1月
- 2021年12月
- 2021年11月
- 2021年10月
- 2021年9月
- 2021年8月
- 2021年7月
- 2021年6月
- 2021年5月
- 2021年4月
- 2021年2月
- 2021年1月
- 2020年12月
- 2020年11月
- 2020年10月
- 2020年8月
- 2020年7月
- 2020年5月
- 2020年4月
- 2020年3月
-
Meta